syndroom van Down

Meisje met syndroom van Down schittert in Hema-reclame

Elise is amper 6 jaar oud, maar al een volleerd fotomodel. Het meisje met het syndroom van Down is namelijk de ster in eenΒ nieuwe Hema-campagne. Een bewuste keuze van de Nederlandse keten.

“We willen uitstralen dat we supernormaal zijn”

Hema ging op zoek naar een meisje met het syndroom van Down voor een van hun reclamecampagnes. En dat hebben ze bewust gedaan, zegt woordvoerder Marry Jansen in Het Nieuwsblad. “We willen uitstralen dat we supernormaal zijn en dan moet je dat in je folder ook meenemen. Ik ben zelf mama van een zoontje met het syndroom van Down. We wilden hem in 2002 al laten figureren, maar hij werd toen ziek. We hebben het altijd al een logische keuze gevonden om ook kinderen met Down te laten schitteren in reclame, maar het heeft even geduurd voor we dat bewust hebben gedaan.”

Een speciale dag vol pret

Ook Elise heeft alleen maar fijne herinneringen aan de reclamefolder. Mama Marianne vertelt dat ze geen seconde twijfelde om haar dochter in te schrijven voor de campagne. “Ik vond het een leuk initiatief en we hebben ervan genoten. Hema wil geen statement maken, maar kiest er bewust voor om Elise als normaal te behandelen. En dat is ze ook. Elise werd heerlijk opgetut en mocht samen met andere kindjes fijn dansen op de leukste deuntjes van K3. De droom van elk meisje van 6!”

Dit hartverwarmende verhaal kon op geen beter moment komen. Want het is vandaag Wereld Downsyndroomdag! Zoals Elises mama het mooi zegt: “Dat je toevallig een chromosoom meer hebt, maakt je misschien wat anders. Maar dat is nu ook niet zo bijzonder. Je bent net als elk ander kindje.”

Bron: Het Nieuwsblad – Beeld: Hema

Las je deze nieuwe artikels al?

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."