Elnett viert 50e verjaardag!

Door De Redactie

Elnett, de ster van de haarlakken, viert dit jaar z'n 50e verjaardag. Hoe het merk uitgroeide tot een legende kan je hier ontdekken...

De feiten

  • de belangrijkste haarlak op de Belgische markt: 1 vrouw op 2 gebruikt Elnett
  • de grootste sterren, Claudia Schiffer, Penélope Cruz, Laetitia Casta, Jennifer Aniston,…) leenden hun gezicht voor reclamecampagnes van dit merk
  • Elnett inspireerde de grootste ontwerpers en fotografen
  • het is de favoriete haarlak van de kappers
  • redenen voor overweldigend succes: duurzame microdiffusie, ongeëvenaard parfum en gouden premiumverpakking

De jaren 50

De kappers hebben de beperkte keuze tussen brillantine, dat geen volume geeft, of lakgom met een weinig natuurlijk resultaat. Revolutionaire lancering van Oréal Net: een in alcohol oplosbaar polymeer wordt onder druk verstoven waardoor het haar omweven wordt door een zichtbaar laagje dat het haar tegen vocht beschermt.

Geboorte van de legendarische claim: "verdwijnt bij de eerste borstelstreek".

De jaren 60

Gedaan met strakke kapsels: de kapper kiezen voor soepelheid en volume. In 1960 wordt Elnett Souple gelanceerd. Met deze onzichtbare haarlak is alles mogelijk. Het succes laat dan ook niet op zich wachten.

In '62 komt Elnett Satin op de markt. De haarlak krijgt een nieuw gouden decor en een formule met nieuwe polymeren. Hierdoor is het resultaat zachter, soepeler en glanzender.

De jaren 70

De vrouw emancipeert zich en kiest voor meer natuurlijkheid.

Lancering van Elnett Microdiffusie, waardoor het creëren van natuurlijke kapsels makkelijker wordt. De aerosol van Elnett verliest zijn dop. Met de nieuwe verpakking wordt de haarlak beter verdeeld in superfijne druppeltjes. Het verstuiven wordt nog gemakkelijker.

De jaren 80

De jaren van de stevige fixatie: Elnett wordt voortaan ook op vochtig haar aangebracht om het kapsel met de nodige fantasie vorm te geven.

De explosie van gel en mousse heeft weinig impact op Elnett: het merk blijft de nummer 1 van de markt. In '87 wordt de kaap van één miljard verkocht producten ter wereld bereikt.

De jaren 90

Actieve en elegante vrouwen verwachten van hun haarlak dat hij hun kapsel de hele dag in model houdt en dat het resultaat natuurlijk is.

Lancering van Elnett Flexible dat inspeelt op de trend van de nieuwe, lossere kapsels:

  • het geheim van de ster van de haarlakken blijft zijn fixerende bestanddelen
  • deze componenten vormen soepele maar sterke verbindingen en onbuigbare verankeringspunten op de raakpunten van het haar
  • de steun is soepel, het haar voelt zijdezacht aan

De jaren 2000

Elnett pakt uit met 2 innovaties per haartype. Zij passen zich aan aan de wensen van elke vrouw en zetten haar schoonheid in de verf:

  • lancering van Elnett gekleurd haar
  • lancering van Elnett droog haar

2008

Elnett viert z'n 50e verjaardag met glans en lanceert Elnett Diamant. Eenvoudigweg stralend!

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."