Moois in de kijker: 5 mode- en beautynieuwtjes om te ontdekken

Door Jolien Thieleman

moois in de kijkerBeautyredactrice Jolien heeft een zwak voor alles wat met schoonheid te maken heeft. In deze rubriek zet ze telkens een aantal nieuwtjes in de kijker: van make-up tot skincare, haarverzorging en de allermooiste mode. Leuk om te ontdekken, inspiratie op te doen en jezelf mee te verwennen!

Mode en beauty: nieuwtjes, tips en trends

Het is altijd feest in mode- en beautyland, met lanceringen, tips en trends die ons hartje sneller doen slaan. Hieronder vind je alvast een aantal nieuwigheden die de moeite waard zijn, en ons lijstje wordt steeds langer. De eerste vijf zijn nagelnieuw:

1

Aandacht voor mucoviscidose met #mucosocks

Ter gelegenheid van de Europese Mucoweek pakte de Mucovereniging opnieuw uit met een unieke sokkencollectie voor volwassenen en kinderen. De organisatie wil hiermee aandacht vragen voor mucoviscidose, de meest voorkomende levensbedreigende erfelijke ziekte in ons land.

De integrale opbrengst van de sokkencollectie gaat naar wetenschappelijk onderzoek naar mucoviscidose in België. “Onderzoek geeft hoop op een beter en langer leven voor personen met muco”, zegt Stefan Joris, directeur van de Mucovereniging. “Met onze sokkenverkoop steunen we het muco-onderzoek in de hoop dat we de ziekte op een dag uit de wereld kunnen helpen.”

#mucosocks-collectie, € 10, verkrijgbaar voor kinderen en volwassenen.

2

Zalige Roger&Gallett-zeepjes

De geparfumeerde signatuurzeepjes van Roger&Gallett zijn nog steeds dé sterproducten van het merk. Vanaf nu steken ze in een nieuwe en kleurrijke verpakking, met stervormig geplooid zijdepapier.

De ronde zeep heeft een 100% plantaardige basis en is zo zacht dat ze geschikt is voor elk huidtype. Beschikbaar in 8 kleurrijke geuren: 4 dynamiserende en 4 ontspannende. Omwille van de delicate geuren zijn ze ook geschikt om tussen het linnen te schuiven.

Roger&Gallett, € 7,60 per stuk.

3

Cent Pur Cent lanceert skincare-collectie

Puur Belgische skincare, daar zijn wij altijd voor te vinden. Caroline Rigo breidt haar minerale make-upmerk Cent Pur Cent uit met huidverzorgingsproducten die mee voor een gezonde en stralende huid zorgen.

“Ik speelde al langer met de gedachte om naast minerale make-up ook een lijn aan gezonde skincare te lanceren. De twee vormen een verlengde van elkaar en gaan hand in hand binnen het schoonheidsritueel. Net zoals onze Cent Pur Cent make-up bevatten ook de skincare-producten natuurlijke ingrediënten en krachtige eigenschappen”, vertelt ze.

In het gamma: reinigingsproducten, peelings, serums, crèmes, gezichtsmaskers en nog veel meer.

Cent Pur Cent, vanaf € 19,99.

4

JBC richt eerste Repair Corner op

Kleding een tweede leven geven: dat is waar de gloednieuwe JBC-winkel op de Antwerpse Meir voor staat. Naast nieuwe collecties bevat de winkel een unieke Repair Corner waar klanten hun kledij kunnen laten herstellen of vermaken, kledingstukken kunnen doorgeven of doneren voor meubels, gemaakt van gerecycleerde materialen. Extra mooi is dat de winkel een totaalbeleving geeft, waarbij zelfs de allerkleinsten spelenderwijs kunnen bijleren over recycleren.

De Repair Corner zal elke maandag, woensdag, zaterdag en koopzondag geopend zijn. Tegen een kleine vergoeding tussen € 1,50 en € 18 kun je kledij (al dan niet van JBC) binnenbrengen en laten repareren, van een knoop aanzetten tot een rits vervangen.

JBC, Meir 47, 2000 Antwerpen.

5

Nivea’s eerste nachtserum

’s Nachts focust je huid zich volop op herstel. Ideaal dus om een extra oppepper te geven, en dat weet ook Nivea die haar eerste nachtserum lanceert.

Het Q10 Anti-Rimpel Goedenacht Intensief Nachtserum helpt het natuurlijke herstel- en regeneratieproces van je huid, hydrateert, verstevigt en vermindert rimpels. Het delicate parfum met jasmijn, vanille en amber is speciaal ontworpen om te ontspannen en je zintuigen te kalmeren.

Nivea, € 19,99 bij Kruidvat.

6

MakeSenz x Peppl. app

Belgisch beautymerk MakeSenz en Belgische start-up Peppl. slaan de handen in elkaar om je een huidverzorgingsroutine aan te bieden die je zelfvertrouwen een boost geeft.

Hoe? Op de verpakking van de producten staat een QR-code die je naar de Peppl. app stuurt. Zo kun je korte, dagelijkse oefeningen van 3 tot 5 minuten beluisteren terwijl je je skincare routine uitvoert. De oefeningen zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde technieken en ontworpen om te werken
aan je zelfvertrouwen en lichaamsbeeld. Je huidverzorgingsroutine wordt daardoor een moment van fysiek en mentaal welzijn. Mooi!

Makesenz x Peppl. app, producten vanaf € 28. De app download je gratis op je smartphone.

7

Sloggi lanceert menstruatieslips

Ondergoedmerk sloggi lanceert period pants voor een zorgeloze tijd van de maand. De slips houden je comfortabel dankzij platte naden en de dunne, maar beschermende absorberende laag die in twee niveaus bestaat: een light-versie voor op lichte menstruatiedagen en een medium-versie voor op zwaardere dagen. Beide kunnen tot acht uur worden gedragen, waardoor je de hele dag droog en comfortabel blijft. De antibacteriële technologie gaat geurtjes tegen.

sloggi, € 37.

8

i.am.klean vernieuwt concealer-gamma

Van oneffenheden camoufleren tot donkere kringen onder de ogen verzachten: met de juiste concealer creëer je een feilloze basis. Het Belgische minerale beauty label i.am.klean vernieuwt haar volledige gamma aan concealers: zo is er de hervulbare concealerstick en de flashlight concealer met een handig kliksysteem, aangevuld met een BB cream die egaliseert en hydrateert. De formules zijn vegan en bevatten fijne ingrediënten die je huid verzorgen.

i.am.klean, vanaf € 14,99.

9

Feestelijke LolaLiza-outfits

Het eindejaar is in zicht. Daarom nodigde de Belgische moderetailer LolaLiza Stephanie Planckaert en haar dochter Iluna uit om feestlooks en trendy winteroutfits te creëren met de nieuwe collectie.

LolaLiza, verkrijgbaar in geselecteerde filialen en online.

10

Wella’s Color Fresh Mask

Met de kleurenmaskers van Wella Professionals geef je je lokken een tijdelijke kleuring of opfrisbeurt. Na vier intense en elf natuurlijke kleuren voegt het merk nu twee nieuwe tinten aan de collectie toe: Peach Blush en Cool Espresso.

Breng het masker met handschoenen aan op pasgewassen haar en spoel uit. De tijdelijke tint geeft een prachtige glans, verzorgt je haar en vervaagt kleurgetrouw. Hoe intens het resultaat is, is afhankelijk van het gebruikte masker, de kleur en de porositeit van het haar. Getest en goedgekeurd!

Wella Professionals, € 21,99 bij Douglas.

11

Essie’s wintercollectie

Voor een casual tintje of een opvallende partylook: met de nieuwe wintercollectie van essie heb je keuze te over. De lijn bestaat uit lakjes met rijke ondertonen en metallic, glanzende afwerkingen voor een feestelijk extraatje op je nagels. De 6 verschillende tinten kregen naar goede gewoonte leuke namen, zoals ‘Head to mistletoe’, ‘Sleigh it’ en ‘Midnight delight’.

essie, € 12,49 per stuk bij Di.

12

Gepersonaliseerde WK-items bij JBC

Nog even aftellen en het Wereldkampioenschap voetbal wordt afgetrapt op 20 november in Qatar. Bij JBC kun je nu sweaters, voetbalshirts en accessoires personaliseren om te supporteren in stijl. Dankzij de Studio Unique-collectie voeg je niet alleen je eigen naam maar ook je favoriete land toe aan je voetbalsweater, die bovendien gemaakt is van gerecycleerd polyester.

JBC, prijzen variëren tussen € 7,50 en € 34,95.

13

LIERAC lanceert collectie cleansers

Reinigen is een van de belangrijkste stappen in je huidverzorgingsroutine. Het houdt je huid zuiver en zorgt ervoor dat komende verzorgingsproducten beter worden opgenomen.

Om je huidflora in stand te houden en je velletje optimaal te verzorgen, lanceert beautymerk LIERAC een nieuwe collectie cleansers waar een prebioticacomplex aan werd toegevoegd. De producten, bestaande uit een zijdezacht schuim, micellair water, reinigende melk, hydraterende lotion en scrubmasker, reinigen je huid in alle zachtheid en versterken de natuurlijke huidbarrière. Ze zijn vrij van siliconen en andere schadelijke stofjes en bevatten minstens 96% ingrediënten van natuurlijke oorsprong.

LIERAC, vanaf € 14,90, beschikbaar in de apotheek en parafarmacie.

14

Gezellig thuis met Rituals Cosmetics’ nieuwe interieurcollectie

Rituals Cosmetics staat niet alleen bekend omwille van haar heerlijke huidverzorgingsproducten, maar ook omwille van haar interieurlijn. Dit najaar lanceert het merk de Private Collection Comfort, een collectie die bestaat uit uitzonderlijke geuren als vanille, katoenbloem en viooltjes die je geest tot rust brengen.

De Comfort-lijn bestaat uit geurstokjes (en de bijhorende refills), geurkaarsen, interieurparfums, autoparfums, handzepen en handbalsems. Om je hele huis te hullen in je favoriete geur!

Rituals Cosmetics, vanaf € 10,90.

15

An Lemmens X LolaLiza

Belgische moderetailer LolaLiza sloeg voor de vierde keer de handen in elkaar met An Lemmens om een collectie te creëren waarin gezelligheid, comfort en vrolijkheid centraal staan. Deze herfst bestaat de lijn uit stuks voor zowel een warme nazomerdag als een strenge winter, met o.a. een gezellige midi trui-jurk, een comfortabel broekpak en een donzige jas.

“Opnieuw voor een glamoureuze feestcollectie gaan, had een logische keuze geweest. Maar ik wilde mezelf uitdagen en een ander deel van mijn persoonlijkheid in de kledinglijn laten weerspiegelen. De herfst wordt als seizoen vaak vergeten, terwijl het ons zoveel moois biedt: met al hun schakeringen staan de bomen in vuur en vlam. Die kleurenpracht is onze grootste inspiratiebron geweest voor de collectie,” vertelt An.

An Lemmens X LolaLiza, verkrijgbaar bij geselecteerde LolaLiza-filialen en online.

16

Nomige Skin Center

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Skincare op maat van je DNA, dat is de bijzondere aanpak van het Belgische merk Nomige. Ter ere van het vijfjarig bestaan opende een eigen instituut in Gent, waar relaxerende behandelingen worden gegeven volledig afgestemd op je huid.

Na een huidconsultatie volgt een gelaatsverzorging op maat van je zichtbare huidconditie, en wordt je huid diepgaand geanalyseerd op basis van je DNA. Boek je hierna nog een behandeling, dan wordt deze gepersonaliseerd op basis van je intrinsieke huidbehoeften. Een uniek concept in België!

Nomige, € 150, inclusief huidconsultatie (15 minuten), gelaatsverzorging (60 minuten) en DNA-huidanalyse met huidrapport. 

17

Juweeltjes ter ondersteuning van borstkankerpatiënten

Deze collab tussen juwelenmerk Diamanti Per Tutti en ontwerpster Marie Martens is een op-en-top Belgische samenwerking ter ondersteuning van borstkankeronderzoek. Samen creëerden ze twee speciale items: een juwelenzakje en een betekenisvolle halsketting. Die laatste is een tweezijdig amulet, waarvan de ene kant een minimalistisch borsten-ontwerp heeft en de andere kant een inspirerende quote (‘You are boobstiful’).

Van de verkoop wordt 10% gedoneerd aan lokale organisaties die onderzoek doen naar borstkanker. Meer producten om de strijd tegen borstkanker te steunen? Die vind je hier.

Diamanti Per Tutti x Marie Martens, juwelen pouch (€ 95) en halsketting (€ 95).

18

5% Niacinamide Body Serum

Gloednieuw bij Paula’s Choice: een lichaamsserum met 5% niacinamide (vitamine B3), 5% d-panthenol (vitamine B5) en cactusvijgextract, goed om je huid intensief te verzorgen en te verzachten. De ingrediënten werken op unieke wijze in de huid om de gevoelige vochtbarrière te helpen herbouwen, terwijl ze actief hardnekkige vlekken vervagen, de teint egaliseren en ruwheid verminderen. Een welkome opkikker in het najaar.

Paula’s Choice, € 36.

19

Full & Care Volume Balm Mascara

De make-uplijn van Kruidvat mag op veel lof rekenen. Dat is nu ook het geval voor hun allernieuwste lancering, de Full & Care Volume Balm Mascara, die je wimpers volume geeft en ze ineens verzorgt. De rijke formule bevat immers 92% ingrediënten van natuurlijke oorsprong, waaronder vitamine E, sheabutter en plantaardige oliën.

Bijzonder aan deze mascara? Het handige kliksysteem waarmee je ‘m supermakkelijk hanteert. De ‘hourglass’ vezelborstel volgt de natuurlijke oogvorm en omhult elk haartje met de formule die makkelijk te verwijderen is.

Kruidvat, € 6,49.

20

Foot Cream in bio-afbreekbare verpakking

Op wolkjes lopen, dat doe je met de nieuwe voetcrème van het Belgische beautymerk Líkami. Het werd een verfrissende en lekker geurende samenstelling van hardwerkende botanische ingrediënten (zoals zoete amandelolie en aloë vera) die je het ultieme verwenmoment bezorgen, terwijl je voeten intensief worden verzorgd.

Mooi meegenomen: de crème wordt verpakt in een tube van suikerriet, een bioplastic als duurzaam alternatief op gewoon plastic.

Líkami, € 29.

21

SELF lanceert de Softening Shea Butter Soap Bar

Deze herfst lanceert het Belgische beautymerk Self een 100% vegan en natuurlijke zeep op basis van sheaboter. De bar bevat een bom aan actieve bestanddelen die de huidbarrière voeden en herstellen, zoals vitamine A, laurinezuur en allantoïne. Essentiële vetzuren en vitamines hydrateren de huid en voorkomen uitdroging. Een zalig zeepje voor een zijdezachte huid!

Self, € 16.

22

Streelzachte, Belgische knitwear

Net op tijd voor de frisse herfstdagen lanceert het Belgische knitwearmerk Leselles de ‘Golden Hour’-collectie, met knuffelzachte mutsen, sjaals en truien in warme kleuren zoals okergeel, khaki en bordeaux. Ideaal om naar hartenlust te mixen en matchen.

Leselles, vanaf € 59.

23

Micellaire make-up remover van Clay And Glow

Nieuw in de Clay And Glow-familie: de Foaming Micellar Make-Up Remover, een gezichtsreiniger die make-up en vuiltjes verwijdert en de huid ineens hydrateert. Het Nederlandse beautymerk stopte er lactic acid (melkzuur) in als een van de steringrediënten, om je velletje zachtjes te exfoliëren en pigmentatie te verminderen. De cleanser is geschikt voor elk huidtype en elk gebied van de huid, zelfs de zeer gevoelige plekken zoals de oogcontouren.

Clay And Glow, € 20,90 bij ICI Paris XL.

24

Herfsttrends bij Hedgren

Het Belgisch merk Hedgren presenteert enkele warme, knusse en kleurrijke herfsttrends, waaronder tassen in juweeltinten zoals smaragdgroen en saffierblauw en afwerkingen in parelmoerglans. Onze favorieten? De stuks uit de Cocoon-collectie, voorzien van een puffy donslaagje.

Hedgren, € 79.

25

Op avontuur met Marie Jo

De allereerste capsulecollectie van het Belgische lingerielabel Marie Jo, L’Aventure, bestaat uit drie verschillende series die allemaal gemaakt zijn uit gerecycleerd materiaal. De collectie bestaat uit hippe bralettes en triangelbeha’s, met en zonder beugel, in leuke prints en aangename stofjes. De matching broekjes mogen uiteraard niet ontbreken.

Marie Jo, € 74,90 voor de beha en € 34,90 voor de slip.

26

Zeep met koffiearoma voor het goede doel

De geur van verse koffie komt je tegemoet… ook in de badkamer. Koffiemerk Rombouts en zeepproducent Savonneries Bruxelloises brengen samen een limited edition zeep Rombouts by Savonneries Bruxelloises uit voor het goede doel: de winst van dit ambachtelijke en 100% Belgische product wordt door Koffie Rombouts volledig geschonken aan Oekraïne 12-12.

Rombouts by Savonneries Bruxelloises, € 12,50.

27

OY Face Wash

Het Belgische OY staat gekend om zijn huidvriendelijke Deo Wash en Scrub die de oorzaak van zweetgeuren wegnemen. Vandaag innoveert het merk met twee nieuwe gezichtsreinigers:

  • Face Wash voor de acnegevoelige huid, een watervrije gel to milk-cleanser met desinfecterende, verzorgende en hydraterende ingrediënten die de gezonde huidflora herstellen. Het product neemt de oorzaak van acne weg: dankzij de antibacteriële werking kan geen ontsteking meer ontstaan.
  • OY Face Wash Daily Boost, een diepwerkende reiniging voor de volwassen huid met anti-aging ingrediënten. Deze cleanser verstevigt de huid, herstelt de huidbarrière en zorgt voor een gezond, egaal velletje.

OY Face Wash Acne Prone Skin, € 38,80.
OY Face Wash Daily Boost, € 42,20.

28

‘In My Shoes’ voor de bestrijding van kinderarmoede

Uit een recent onderzoek van iVOX in opdracht van modeketen Bristol blijkt dat 3 op de 10 kinderen in te kleine schoenen naar school gaan. In deze woelige tijden heeft bijna 1 op de 5 kinderen in België een armoederisico, maar jammer genoeg wordt daar soms nog te weinig aandacht aan besteed.

Daarom slaan Bristol en Stichting Pelicano (zet zich in voor de bestrijding van kinderarmoede in België) de handen in elkaar om gezinnen die het financieel moeilijk hebben dit schooljaar een duwtje in de rug te geven. Bristol zal voor elk paar leren kinderschoenen dat ze verkopen tijdens de ‘In my shoes’-campagne, 5 euro aan de organisatie schenken.

‘In my shoes’-campagne, meer info vind je hier.

29

Matte oogschaduwsticks

Het Belgische make-upmerk Les Couleurs De Noir brengt een matte versie uit van hun langhoudende, waterproof oogschaduwsticks.

Beautyredactrice Jolien: “Ik ben al heel lang fan van de oogschaduwsticks van het merk. Toen ik hoorde dat er nu ook matte varianten bestaan, maakte mijn hart een sprongetje! De fijne pen is superhandig om snel over je ooglid aan te brengen en te vervagen met je vingertop, maar dient ook perfect als primer of eyeliner. De formule bevat voedende, natuurlijke en vegan ingrediënten, geeft een intense kleur en blijft de hele dag perfect zitten. Getest en absoluut goedgekeurd.”

Les Couleurs De Noir, € 24,90.

30

LolaLiza’s multiple size jeans

Het liefdesverhaal tussen LolaLiza en de perfecte jeans gaat verder. Het Belgische modemerk lanceert een tweede collectie van de Shape of You-jeans, dit keer in een reeks nieuwe kleuren, snits, stoffen en pasvormen.

De jeans komt in drie tailles, die de matenboog van maat 34 tot en met 48 omvatten. De pasvorm zet je vrouwelijke vormen op de beste manier in de verf, met uitzonderlijk elastisch materiaal (90 tot 100%) dat shape memory heeft.

LolaLiza, € 49,99.

31

Nieuwe AESAERT-handtas

De nieuwste telg in de AESAERT-familie heet Billie, een allround handtasje dat je op verschillende manieren kunt dragen – aan de hand, cross body of over de schouder.

De tas werd met liefde gemaakt en ontworpen: Griet, de oprichtster van het Belgische handtassenmerk, hecht tijdens het ontwerpen immers veel belang aan ecologie en persoonlijke aanpak. Op die manier garandeert het merk telkens een uniek stuk van de hoogste kwaliteit.

AESAERT, € 350.

32

Hervulbare body scrub & cream

Het Nederlands lifestylemerk Marie-Stella-Maris draagt al jaren bij aan duurzame waterprojecten. Dat uit zich ook in een aantal fijne beautyproducten, waarvan twee nieuwe werden uitgebracht: een hervulbare body scrub en body cream in de heerlijke geuren Poivre Noir Frais en Objets d’Amsterdam.

De producten bevatten zo min mogelijke onnodige ingrediënten en 96% is van natuurlijke oorsprong. Ze zijn vrij van microplastics en 100% vegan. Ook aan duurzaamheid werd gedacht, want de verpakkingen zijn hervulbaar, waardoor je zo maar liefst 88% aan plastic afval bespaart.

Marie-Stella-Maris, € 26,90 voor de body cream en € 24,90 voor de scrub. Ook verkrijgbaar in een set voor € 49,50.

33

Sportief chic met MAY

Met de spiksplinternieuwe sportcollectie van MAY vlieg je erin, en hoé! De stuks zorgen voor ultiem comfort en zijn verkrijgbaar in verschillende kleurtjes, van zwart en beige tot lila en kauwgomroze.

De collectie bestaat uit comfortabele sweaters, T-shirts en topjes, shortjes en lange broeken. Sommige zijn versierd met een leuke quote of smiley, om ook tijdens het sporten vrolijke vibes te verspreiden.

MAY, vanaf € 19,95.

34

Unieke juwelen met edelstenen

Het Belgisch ethisch accessoirelabel DétaiL verwerkt zorgvuldig uitgekozen edelstenen in sierlijke juwelen. Bob en Céline, de drijfveren achter het merk, geloven dat de energie die voortvloeit uit deze bijzondere natuurstenen een positieve invloed vormt op onze gemoedstoestand.

Elk juweel wordt in samenwerking met kleinschalige Indische ateliers vervaardigd, waar ervaren werkkrachten zich telkens specialiseren in het slijpen van één specifieke edelsteen. Deze winter focust de collectie op 4 nieuwe natuurstenen: bronziet, eudialiet, zwarte tijgeroog en mookaiet.

DétaiL, detail-collection.be.

35

Nieuwe MAE-collectie bij Veritas

De herfst is nog lang niet in het land, maar de nieuwe MAE-collectie bij Veritas doet ons reikhalzend uitkijken naar het najaar. De handtassencollectie wordt aangevuld met sjaaltjes, juwelen, portefeuilles en haaraccessoires die je naar hartenlust kunt mixen en matchen. De collectie komt in winterse tinten, van neutraal tot opvallend, effen of met een print – voor ieder wat wils!

MAE bij Veritas, vanaf € 9,99.

36

Terre Bleue lanceert eerste handtassenlijn

Meer mooie handtassen vind je bij het merk Terre Bleue. Het Belgische modehuis lanceert haar allereerste handtassenlijn, geïnspireerd door het gekende kruislogo van het merk. Vijf verschillende modellen maken hun intrede, variërend van cross body tot tote bag. Elk ontwerp is met oog voor kwaliteit, stijl en veelzijdigheid gemaakt.

Terre Bleue, beschikbaar vanaf midden augustus, prijzen vanaf € 199,90.

37

Daisy Ever So Fresh

De iconische Daisy Marc Jacobs-collectie is een nieuwe geur rijker: Ever So Fresh, een frisse, heldere en energieke geur die bruist van spontaniteit en charme. Daisy Ever So Fresh is een langhoudend boeket van sappige citrusnoten, stralend rozenwater en luchtig kasjmierhout. Geurnoten van mandarijn en mango zorgen voor een fruitige toets.

Marc Jacobs, € 69,50 bij April.

38

Chantelle speelt met bloemenprints

Het handelsmerk van Chantelle en Passionata by Chantelle? Lingerie die zowel sterk en sensueel als gedetailleerd en gedurfd is. Dat is ook te zien in de najaarslijn: verleidelijke collecties met frisse bloemenprints en een geraffineerde afwerking. Denk aan transparante tule, zachte stoffen, broderiedetails en tinten die variëren van gedurfd paars tot zachtroze en framboos.

Chantelle, o.a. verkrijgbaar bij lingerie-ohlala.be.

39

Zijdezachte voeten met RainPharma

Het Belgische RainPharma weet dat een verkwikkend voetbad het toppunt van ontspanning kan zijn op een warme dag. Daarom ontwikkelde het merk een voetenritueel, om je voeten zalig zacht te doen aanvoelen.

Met de ‘Walking On Clouds’-box heb je de basisproducten van het RainPharma-voetenritueel in handen: een revitaliserende voetbadolie met mentholkristallen, een voetscrub die je voeten exfolieert en een verkwikkende voetbalsem om je voeten te verzorgen en verzachten.

RainPharma, € 37,95.

40

Liefde op het eerste gezicht: de bruidscollectie van Cent Pur Cent

Op je trouwdag wil je er op je allermooist uitzien. Daarom lanceert het Belgische beautymerk Cent Pur Cent haar allereerste lijn van minerale bruidsmake-up, Coup De Foudre, met alles wat je nodig hebt om te stralen op jouw grote dag.

Het paradepaardje van de collectie is het Palette d’Amour: een multifunctioneel palet met 3 tinten oogschaduw, een highlighter, blush en matterend poeder. Perfect voor een naturelle look volgens je eigen stijl, en in een handig formaat om gedurende de dag je make-up bij te werken.

Cent Pur Cent, € 49,99.

41

Duurzame zonnebrillen bij Pearle

Heb je een oog voor duurzaamheid, en wil je ook tijdens het kiezen van kleding en accessoires bewuste keuzes maken? Pearle Opticiens biedt alvast een aantal duurzame zonnebrillen aan. De merken Karün, DbyD, Komono en Tommy Hilfiger dragen allemaal hun steentje bij, door voor een duurzaam productieproces te kiezen, gerecycleerde materialen te gebruiken of voor minder verspilling te gaan.

Pearle Opticiens, pearle.be.

42

Solide beautyproducten van Bubbles At Home

Solide beautyproducten zijn here to stay. Ze zijn dan ook milieuvriendelijk en superhandig om mee te nemen op vakantie. Dat weet ook het Brugse beautymerk Bubbles At Home, met een nieuwe lijn verpakkingsvrije gezichtsreinigers, make-up removers én een solid scrub.

De producten bevatten onder andere cacaoboter en arganolie, ingrediënten die huidverzorgend, hydraterend en antioxiderend werken. De lijn is een mooie aanvulling op de solide shampoos en conditioners die het merk al in haar gamma had.

Bubbles At Home, € 17,95.

43

Veilig sporten met Gofluo

Zomerse sportkleding die gezien mag worden? Daarvoor ben je bij het Belgische modemerk Gofluo aan het juiste adres. Het label ontwerpt kledingstukken voorzien van fluorescerende en reflecterende vlakken waardoor je zichtbaar en veilig naar buiten kunt gaan, en dat is ook bij de nieuwe sportcollectie het geval. Bovendien is elk stuk gemaakt van luchtige stretchstoffen die ademen, waardoor je minder zweet en je kleding sneller droogt.

Gofluo, vanaf € 49,95.

44

BFLEX Natural Nail Treatment

Het Belgische professionele nagelmerk ProNails introduceert het BFLEX Natural Nail Treatment, een verzorgende en natuurlijke gelmanicure die je nagels verstevigt.

Beautyredactrice Jolien testte het uit: “Twee dagen voor mijn trouwdag ging ik naar schoonheidsinstituut Mona Lisa in Mechelen voor de nieuwste ProNails-behandeling. Met een manicure werden mijn nagels en nagelriemen mooi verzorgd, waarna een dun laagje gel werd aangebracht. Net omdat de gel zo dun is, ziet het resultaat er heel natuurlijk uit. Bovendien valt de uitgroei amper op tot de bijwerking.

Mijn nagels voelden heel stevig, maar toch flexibel en bleven meer dan drie weken mooi. Wil je dus van natuurlijke, sterke en glanzende nagels die lang houden? Dan is deze behandeling misschien ook wel iets voor jou.”

ProNails, richtprijs € 60 voor een nieuwe set, ontdek hier alle salons.

45

Ganō Care

Sinds 2018 gebruikt het Antwerpse beautylabel Ganō Care hennep als basis voor zijn plantaardige verzorgingsproducten. Het merk gelooft in balans: een innerlijk evenwicht en de juiste skincare zorgen voor een stralende huid, het hele jaar door.

Ons favoriete product uit het gamma: Activated Facial Cream, een pure, natuurlijke en effectieve gezichtscrème die hydrateert, beschermt en huidveroudering vertraagt. De ingrediënten bestrijden irritaties en kalmeren de gevoelige en droge huid. Bonuspunten voor het flesje dat waanzinnig mooi in de badkamer prijkt.

Ganō Care, € 39.

46

Biobey

Zussen Amelia en Marha merkten hoe lastig het is om ingrediëntenlabels te checken. Daarom richtten ze hun webshop Biobey op, boordevol zorgvuldig geselecteerde en ecologisch verantwoorde verzorgingsproducten. Bij elk product staat vermeld of het vegan is en vrij van gluten, parabenen of synthetische parfums.

Deze zomer zetten ze zonneproducten in de kijker, waaronder de gezichtszonnecrème van Naobay met factor 30. De minerale filters vormen een dunne beschermlaag op het gezicht en weerkaatsen uv-stralen, om zo de huid te beschermen. De mineralen dringen niet in de huidlaag en hebben geen schadelijke invloed.

Biobey, € 25.

47

Stijlvolle gehoorbescherming met Loop

Pik jij soms graag een festival of concert mee? Draag dan zorg voor je gehoor, en dat kan perfect met de oordopjes van het Belgische merk Loop.

Speciaal voor het festivalseizoen ging het merk een samenwerking aan met Tomorrowland, met stijlvolle oordopjes die je toelaten om geen seconde te missen van de beat, terwijl je oren goed beschermd zijn. De ‘Experience’-oordopjes van Loop filteren immers 18 decibels en zorgen voor het meest natuurlijke geluid.

Loop x Tomorrowland, € 24,95.

48

Kiabi’s zero waste zomerjurk

Het budgetvriendelijke modemerk Kiabi lanceerde een duurzame ‘zero waste’-lijn zonder textielafval. Nieuw in de collectie: een kleurrijke jurk met vrolijke print, zowel voor baby’s, kinderen, jongeren als volwassenen. Het design valt op met zijn ronde hals, elegante pofmouwen en knoopsluiting op de rug.

De jurk is gemaakt van 100% gerecycleerd polyester van petflessen. Daarbij gebruikt Kiabi een speciale patroontechniek om geen stofverspilling te hebben.

Kiabi, € 25.

49

Pearl Power met Veritas

Parels zijn terug van (nooit helemaal) weggeweest. Dat weet ook Veritas, die z’n assortiment uitbreidt met juwelen die je zélf kunt maken. Parels met smileys, hartjes, sterretjes, letters  … er is zoveel keuze om zelf je unieke stuks te maken die je eigen creativiteit weerspiegelen. Alle benodigdheden zijn beschikbaar in alle kleuren, formaten en printjes – leuk om te doen én om achteraf mee te pronken!

Veritas, de parels en alle DIY-benodigdheden zijn beschikbaar in de winkels en op de webshop.

50

Róen bij rheine

Make-up die zowel luxueus als clean is, een prachtige pigmentatie heeft en ook nog eens heel goed blijft zitten? Enter Róen, een Amerikaans beautymerk dat sinds kort exclusief beschikbaar is bij de Mechelse beautywinkel rheine. Het gamma bevat producten voor je teint, wenkbrauwen en ogen, samen met een resem kwasten om het aanbrengen te vergemakkelijken.

Onze favoriet: het oogschaduwpalet, met glanzende kleuren bestaande uit een zachte, unieke crèmestructuur. Je kunt de intensiteit zachtjes opbouwen, waardoor het palet geschikt is voor zowel overdag als ’s avonds.

Róen beauty bij rheine, prijzen vanaf € 29.

51

Getest en goedgekeurd: het gloednieuwe wimperserum van Clinique, die je wimpers langer, dikker en donkerder maakt.

Beautyredactrice Jolien: “Ik test dit wimperserum nu een tweetal maanden uit. En hoewel ik van mezelf best al volle wimpers heb, merk ik het verschil: mijn wimpers zijn sterker, lijken langer en de krul lijkt intenser, zónder mascara. Ik breng het serum elke avond aan, na het reinigen, op de bovenste wimperrand. Ingrediënten als hyaluronzuur, vitamine E en peptiden doen vervolgens hun werk.”

Clinique, € 46.

52

Zeeman verkoopt nu ook tweedehandskleding

Zeeman zet zich al jaren in om duurzamer te produceren. De textielsuper startte daarom met een tweedehandskledingverkoop in Nederland, en na die succesvolle lancering is het aan België.

Klanten bij Zeeman Merksem en Genk krijgen de primeur en kunnen nu dus ook tweedehands baby- en kinderkleding kopen. Tegelijkertijd is er de mogelijkheid om gebruikte kleding in te leveren voor hergebruik of recycling. Arnoud van Vliet, Manager CSR & Quality bij Zeeman: “Bij Zeeman zijn we zuinig. Zuinig op de middelen die we nodig hebben en zuinig op het milieu, mens en de maatschappij. Vandaar dat we dan ook blij zijn met deze uitbreiding van ons Resale-concept naar de Belgische markt.”

Het project zal regelmatig worden geëvalueerd en, bij een positieve lancering, mogelijk worden opgestart in andere Belgische filialen.

Zeeman, meer info over het Resale-project vind je hier.

53

Miracle Pure Skin-Improving Foundation

De Miracle Pure Skin-Improving Foundation is Max Factor’s eerste foundation en huidverzorging in één. De formule is voor 89% doordrenkt met huidverzorgingsingrediënten, waaronder vitamine C en hyaluronzuur. De foundation voelt gewichtloos aan op je huid en geeft je een egale, gezonde gloed.

Mooi meegenomen: de foundation bevat een SPF 30 om je huid te beschermen tegen uv-straling. Belangrijk is wel om vooraf nog een rijkelijke laag zonnecrème te smeren. Want aangezien je eigenlijk een halve theelepel over je gezicht zou moeten verdelen, gebruik je allicht niet genoeg foundation om volledig aan de beschermingsfactor 30 te komen.

Max Factor, € 18,99 bij Kruidvat.

54

Milieuvriendelijke make-upkwasten

Naast het kiezen van je make-up, is het aanbrengen met de juiste kwast minstens even belangrijk. Dat je met een aantal basis make-upkwasten al een heel eind komt, weet ook Caroline Rigo, die met haar make-upmerk i.am.klean een lijn milieuvriendelijke kwasten lanceert. De lijn bestaat uit een aantal oogschaduwpenselen, een poederkwast, blushkwast, foundationpenseel en een waaierborstel.

De borstels vergemakkelijken het blenden en zijn milieuvriendelijk, gemaakt van rijst en gerecycleerd plastic. De haartjes zijn biologisch afbreekbaar en bestaan uit nanovezels, waardoor ze niet statisch zijn en ultrazacht aanvoelen.

i.am.klean, vanaf € 18,99.

55

Nieuw Belgisch parfummerk J’emme

Met de natuur als inspiratiebron, lanceerde Julie Tinant een gloednieuw parfummerk van Belgische bodem: J’emme, een samenvoegsel van j’aime en gemme. Julie creëerde vier unieke parfums die zowel vrouwen als mannen kunnen dragen.

Ieder geurtje beschikt over een helende intentie door de samensmelting van plantenessences en halfedelstenen. De samenstelling bevat meer dan 90% natuurlijke ingrediënten zonder hormoonverstoorders, toegevoegde oplosmiddelen,
stabilisatoren, kleurstoffen of uv-filters.

J’emme, € 150 voor een parfum en € 15 voor de discovery box.

56

Sunday Brush

Een mineraal poeder dat beschermt tegen schadelijke uv-stralen, huidirritatie vermindert én je teint egaliseert? Dat is Sunday Brush, een 100% natuurlijke formule in een zachte, zelfdoserende borstel. Handig voor in je handtas, om je gelaat te matteren en zonbescherming over je make-up aan te brengen.

De formule is geschikt voor elk huidtype, zelfs de meest gevoelige, en werkt direct na het opbrengen. Het zonnepoeder is waterbestendig en beschikbaar in drie verschillende tinten. Bij intensief dagelijks gebruik doe je met één Sunday Brush zo’n drie tot vier maanden.

Sunday Brush, € 49,95 bij Blooms & Blossoms.

57

Pastelkleurige lakjes

MÊME, het eerste gamma dermocosmetica speciaal voor de huid die broos is geworden door behandelingen, brengt een gelimiteerde nagellakcollectie op basis van natuurlijke solventen uit om je nagels te verzorgen, tegen uv-stralen te beschermen én een speels pastelkleurtje te geven. De formule werd verrijkt met silicium, om de nagels te versterken, ook als ze beschadigd, gegroefd en gespleten zijn.

MÊME, € 9,80 per stuk.

58

Lingeriebox van CurveCatch

Zo’n 80% van de vrouwen draagt beha’s die niet comfortabel zitten. Het zijn dan ook complexe kledingstukken: ze gaan tot 130 maten en kunnen uit 54 onderdelen bestaan. Een perfect passende beha vinden is dan ook geen eenvoudige klus, en al zeker niet online.

Daar wil de Belgische start-up CurveCatch verandering in brengen. Na een korte online vragenlijst in te vullen, stelt het team een lingeriebox samen met een vijftiental items die perfect zouden moeten passen. Je krijgt deze gratis en vrijblijvend aan huis geleverd. Enkele dagen daarna wordt de box opnieuw opgehaald en betaal je alleen voor de lingerie die je wenst te houden.

CurveCatch, www.curvecatch.com.

59

Teint Teint & Paloma Bridal

Het centrum van Antwerpen is een nieuwe hotspot rijker: Sally van Teint Teint en Laura van Paloma Bridal openden samen hun allereerste winkel.

  • Teint Teint biedt een walhalla van minerale en natuurlijke make-up en skincare. Met merken als go as u.r, Maiwe en Skin by Dings steun je lokale ondernemers en haal je een product in huis dat niet alleen goed is voor je huid, maar ook extra mooi op je badkamerkastje staat.
  • Aan de andere kant van de winkel vind je een verfijnde selectie originele bruidsaccessoires geselecteerd door Paloma Bridal. Het stylingconcept is er voor de moderne bruid die graag ietwat buiten de lijntjes kleurt en haar trouwdag in haar eigen, unieke stijl wilt beleven.

Tip: steek zeker even de straat over voor een koffie bij een van de meest gekende koffiebars in Antwerpen, Caffenation.

Teint Teint & Paloma Bridal, Frankrijklei 133A, 2000 Antwerpen.

60

Shower Bars

Volledig natuurlijk, microplasticvrij, diervriendelijk en heerlijk voor je huid: dat zijn de gloednieuwe showerbars van Weleda. “Ze zijn biologisch afbreekbaar en zitten in een plasticvrije, kartonnen verpakking. Deze is gemaakt van 55% gerecyclede grondstoffen, die je zelf ook weer makkelijk kunt recyclen. En elke Shower Bar gaat twee keer zo lang mee als een vloeibaar doucheproduct”, vertelt Liza Trouwborst, productspecialist bij Weleda.

De bars zijn verkrijgbaar in vier verkwikkende en stimulerende geuren van pure etherische oliën: gember en petitgrain, ylang ylang en iris, lavendel en vetiver, geranium en litsea cubeba.

Weleda, € 7,49 per stuk.

61

Newpharma: Skin Analysis

Met een overaanbod aan beautyproducten is het niet altijd even makkelijk om de juiste keuzes te maken. Daar heeft de Belgische e-apotheek Newpharma iets op gevonden: met een gloednieuwe, online en gratis huiddiagnoseservice die gebruik maakt van artificiële intelligentie, ontdek je meteen welke producten bij je huid passen.

Op basis van een selfie en enkele antwoorden over je huid, biedt Skin Analysis een selectie van producten van verschillende merken, uitgekozen door apothekers en aangepast aan je budget. Heb je vragen over je gepersonaliseerde routine? Dan helpen ze je graag verder.

Newpharma, test de tool via deze link.

62

Crème fraîche de beauté

Nieuw bij Nuxe: een lijn multifunctionele verzorgingsproducten die de huidhydratatie een boost geven. De cleane en volledig vegan formules werden ontwikkeld om het natuurlijke evenwicht van de huid te bewaren en voor maar liefst 48 uur hydratatie te zorgen.

Onze favoriet? Crème fraîche de beauté 3-in-1, een complete verzorgingsroutine die je op verschillende manieren kunt gebruiken: als vochtinbrengende crème, milde make-up remover en hydraterend masker.

Nuxe, € 29,50.

63

LN Knits

De oorlog in Oekraïne laat niemand onberoerd. Ook het Belgisch fair breimerk LN Knits draagt haar steentje bij en schenkt 10% van haar omzet aan het Rode Kruis in Oekraïne. Daarnaast doneert het label een deel van de opbrengst van de pop-upwinkel in Antwerpen en haar stock aan mutsen en sjaals van vorige collecties aan het daklozencentrum Sant’Egidio in Antwerpen.

Ellen Kegels, oprichter van LN Knits: “Als mama van 2 jonge kindjes breekt mijn hart bij het zien van het leed dat de oorlog met zich meebrengt. Maar niet enkel Oekraïense vluchtelingen hebben onze hulp nodig, ook in ons land zijn er heel wat mensen die het moeilijk hebben. En dat aantal stijgt.”

Met de donatie zorgt Ellen voor een extra mooi gebaar bij haar bedrijf dat al jaren voor eerlijkheid en duurzaamheid staat. LN Knits geeft eerlijk werk aan 350 Peruviaanse meisjes en vrouwen, waaronder heel wat tienermoeders. De productie verloopt menselijk en de breisters krijgen een eerlijk inkomen.

LN Knits, www.lnknits.com.

64

All-Day Freshness Deodorant Cream

Het Belgische beautymerk Self presenteert de All-Day Freshness Deodorant Cream: een 100% natuurlijke, vegan en aluminiumvrije crème-formule die intens voedt en verzacht. De deodorant zit tjokvol ingrediënten met mooie voordelen, waaronder:

  • Rijstzetmeel werkt als natuurlijke talgvervanger met een uitstekend absorptievermogen.
  • Salie vermindert de transpiratie en zit boordevol antioxidanten die bacteriën en vrije radicalen bestrijden.
  • Sojaolie voedt en herstelt de beschadigde huid.

Self, € 35,50.

Meer mode en beauty:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."