Moois in de kijker: JBC en Kom op tegen Kanker lanceren wielercollectie voor het goede doel
Beauty- en lifestyleredactrice Jolien heeft een zwak voor alles wat met schoonheid te maken heeft. In deze rubriek zet ze dan ook telkens iets moois uit mode- en beautyland in de kijker. Op-en-top Belgisch én met een relevant, bijzonder of hartverwarmend verhaal erachter. Deze week: een exclusieve JBC-wielercollectie ten voordele van Kom op tegen Kanker.
Kom op tegen Kanker
Redactrice Jolien: “Kanker is een ziekte waar jammer genoeg iedereen mee wordt geconfronteerd, rechtstreeks of onrechtstreeks. Ik verloor er enkele dierbare familieleden aan, en dat doet tot de dag van vandaag nog pijn. Initiatieven als Kom op tegen Kanker liggen me dan ook nauw aan het hart, en verdienen volgens mij de allergrootste aandacht en steun.
‘Gelijk nen Echte’
Daarom vertel ik jullie heel graag over de nieuwste JBC-lijn in samenwerking met Kom op tegen Kanker. Het werd een exclusieve wieler- en vrijetijdscollectie, ten voordele van de ‘Gelijk nen Echte’-campagne.
Kom op tegen Kanker is dit jaar officiële charity partner van het UCI 2021 Road World Championships, en roept daarom iedereen in Vlaanderen op om samen de grootste ploeg tegen kanker te vormen, de ‘Gelijk nen Echte’-ploeg.
Ine Beyen, ex-profwielrenster en reportagemaker voor Vive le Vélo, wordt kopvrouw: “De komende maanden zit ik als kopvrouw met Maarten Vangramberen in het ‘Gelijk nen Echte’-team van ploegleider Karl Vannieuwkerke. Samen organiseren we een resem fietschallenges. We willen op alle mogelijke manieren het enthousiasme aanzwengelen om iedereen aan het fietsen te krijgen en zo de grootste wielerploeg van Vlaanderen te vormen.”
Voor iedereen wat wils
Speciaal voor de campagne zal JBC een wielercollectie van het bekende wielermerk Santini verkopen, om zo de uitdaging ‘Gelijk nen Echte’ aan te gaan. Bovendien wordt de lijn aangevuld met vrijetijdskleren voor jong en oud. Denk maar aan kleurrijke truien en T-shirts met ludieke opschriften in thema, zoals ‘chasse patate’ en ‘à bloc’.
Maar liefst 15 tot 20% van de opbrengst van zowel de wieler- als vrijetijdsoutfits gaat integraal naar Kom op tegen Kanker.
Een greep uit de collectie
Ik ben dan misschien geen koersfanaat (sorry papa!), maar ik ben absoluut fan van de collectie en de boodschap die erachter zit. Je draagt je steentje bij in de strijd tegen kanker, je shopt lokaal én de outfit is mooi, waardoor je je goed in je vel zult voelen.
Wil je de collectie shoppen? Dat kan vanaf begin april in alle JBC-winkels en online. Dit kun je onder andere verwachten!”
Meer moois in de kijker:
- Moois in de kijker: Mafille, handgemaakte juwelen met een bijzonder verhaal
- Moois in de kijker: de knuffeltrui, voor iedereen die in deze tijden wat knuffels mist
- Moois in de kijker: Belgische, duurzame sjaals van woloverschotten
Volg ons op Facebook, Instagram, Pinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!