Vrouw met een Missie: Saskia Imbert maakt handgemaakte knuffels voor kinderen met kanker
Mechelen, 3 oktober 2013. Libelle zet elk jaar 10 'Vrouwen met een Missie' in de kijker. Sterke vrouwen die een maatschappelijk project op poten zetten, gedreven door een persoonlijk engagement en gewapend met een onuitputtelijke energie.
Een van hen wordt tijdens de Libelle Winterfair verkozen tot 'Libelle Vrouw van het Jaar'.
In het weekblad vertellen de vrouwen gepassioneerd over hun drijfveren, over hoe het ooit begon en waar ze nu staan. Nu brengen we ook op tv een portret van deze straffe dames. ‘Vrouw met een Missie’ is een sereen, respectvol portretprogramma doorspekt met warme getuigenissen van mensen die dankzij deze vrouwen een mooier leven krijgen.
Deze week brengt Libelle tv een portret van Saskia Imbert . Zij maakt handgemaakte knuffels voor kinderen met kanker.
Saskia Imbert : "Twee zomers geleden werd bij mijn zoon kanker vastgesteld. We brachten veel tijd door in het ziekenhuis en om de tijd te doden, begon ik knuffeltjes te haken. Die gaf ik cadeau aan de kindjes van enkele ouders die ik intussen had leren kennen. Toen ik zag hoe blij ze daarmee waren, begon ik na te denken. Zou het niet leuk zijn als élk kind op de afdeling een knuffel zou krijgen? Met de hulp van verschillende vrijwilligers hebben we intussen al bijna 3000 beestjes kunnen uitdelen."
Voor alle beeldmateriaal: ftp://pers:pr3ss@ftp.sanomamedia.be
De weken daarna zien we volgende Vrouwen met een Missie (meer informatie hierover volgt)
- Marie Deryckere vraagt met ‘Iktic’ meer begrip voor het syndroom van Gilles de la Tourette
- Caroline Thienpont startte het project ‘Hachiko’ en traint assistentiehonden voor mensen met epilepsie en motorische handicaps
- Anny Dewindt organiseert met ‘BiJeVa’ vakantiekampen voor kinderen uit kansarme gezinnen
- Nathalie De Pessemier zorgt met haar project 'Kunst+' voor kunstonderwijs voor mentaal gehandicapte volwassenen
Het programma is te zien op dinsdag op Libelle tv (kanaal 18, telenet) om 11.40 u., 14.15 u. en 17.45 u.
Over Libelle tv
Libelle tv vertrekt vanuit het DNA van het Libelle merk. De zender brengt een rijke mix van positieve programma’s op maat van de Libelle-vrouw, de klok rond, 7 dagen op 7. Naast het dagelijkse praatprogramma “De Eerste Show” zijn er o.a. het dagelijkse kookprogramma “Ilse Kookt”, stylingtips met Bé De Meyer in “Zij heeft Stijl”, humor van de allerkleinsten in “Flapuit” en inspirerende interieurtips in “De Finishing Touch”.
Libelle tv is te bekijken op Kanaal 18 van Telenet.
Binnenkort nieuw op Libelle tv: De Bakmatch (start 7/10), Toeters & Bellen (start 13/11)
U kunt contact opnemen met:
Sanoma Media Belgium – Ifke Nauwelaerts – +32 485 65 55 85 – ifke.nauwelaerts@libelle.be
——————————————————————————————————————————–
SANOMA MEDIA BELGIUM NV
Sanoma Media Belgium NV is de uitgever van de Nederlandstalige magazines Feeling, Feeling Wonen, Flair, Libelle, Libelle mama en Libelle Lekker, Marie Claire Vlaamse editie, Marie Claire 2, Njam, Story, TeVe-Blad en Pink Ribbon, en van de Franstalige bladen Femmes d’Aujourd’hui, Flair, Gael, Gael Maison, Marie Claire Belgique, Marie Claire 2, Moustique, Télé Pocket en Pink Ribbon. Sanoma Digital Belgium is eigenaar van o.a. www.shedeals.be, www.libelle-lekker.be, www.styletoday.be, www.kieskeurig.been www.zappybaby.be. In 2012 riep Sanoma haar eerste radiozender in het leven: StoryFM. In zusterbedrijf Sanoma Regional worden een 40-tal nichetijdschriften uitgebracht zoals o.a. LovingYou en Attitude, en bij sQills, KungFu en Head Office kunnen onze klanten terecht voor Content Marketing.
Sinds juli 2011 is Sanoma 33% eigenaar van De Vijver Media (Woestijnvis, HUMO en SBS Belgium (Vier en Vijf)).
Sanoma Media Belgium maakt deel uit van de Sanoma Group, een veelzijdige mediaorganisatie die informatie, educatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in meer dan twintig landen.
Sanoma Media Belgium maakt kwalitatieve inhoud, interessante producten en diensten eenvoudig beschikbaar en beantwoordt aan de behoefte van zijn lezers, kijkers en luisteraars.
Het biedt een uitdagende en boeiende werkomgeving voor 10.000 mensen in ruim 20 landen. In 2012 haalde de groep een netto omzet van 2,4 miljard euro.