Hartverwarmend filmpje: ontdek het zwaarste beroep ter wereld

Door De Redactie

Zou ook jij je ogen opentrekken wanneer je solliciteert voor de functie Director of Operations, waarin blijkt dat je geen salaris krijgt, 135 uur per week staand moet werken en dat je geen recht hebt op vakantie? Het lijkt haast onmogelijk! En toch zijn er miljoenen mensen die aan dit takenpakket voldoen. Bekijk het filmpje en ontdek de boodschap die erachter schuilt!

Een Amerikaans bedrijf plaatste een vacature online voor de functie Director of Operations. Via een videogesprek solliciteerdenΒ 24 mensen voor deze functie. Maar het takenpakket van een Director of OperationsΒ blijkt geen lachertje te zijn. Zo moet je minstens 135 uur per week werken, mag je geen pauzes nemen, moet je jouw sociaal leven opgeven en de hele nacht opblijven met een cliΓ«nt.

Het ontgaat de sollicitanten niet dat deze functie ontzettend veeleisend is. Ze smijten met antwoorden als β€˜Is dat wel wettelijk?’, β€˜Dat is onmenselijk’ en β€˜Dat is wreed’ naar het hoofd van de werkgever. Maar dan komt de aap uit de mouw. De werkgever stelt de vraag: β€˜Geloof je het als ik je vertel dat er miljoenen mensen zijn die deze functie dagelijks uitvoeren?’.

De sollicitanten krijgen een brok in de keel wanneer ze te horen krijgen dat moeders hieraan voldoen. Ze steunen je, ze slapen niet als er iets met je scheelt en ze worden er niet voor betaald. Het moederschap is wel degelijk het zwaarste ‘beroep’ van de wereld.

Terwijl ze een traantje wegpinken, bedanken de sollicitanten hun moeder voor alles wat ze gedaan hebben. β€˜Mama, ik wil je bedanken voor alles wat je gedaan hebt. Ik houd ontzettend veel van je. Jij bent er altijd voor mij geweest, door dik en dun. Mijn mama is geweldig!’.

American Greetings, een postkaarten bedrijf uit Boston, wilt via dit filmpje aantonen dat het moederschap niet vanzelfsprekend is. Een mooie gelegenheid om alle moeders te bedanken met een mooi kaartje.

Het postkaarten bedrijf klopte aan bij het Amerikaanse reclame-en marketingbureau Mullen die het filmpje produceerde. De video werd al meer dan 15 miljoen keer bekeken op Youtube.

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."